Informații Despre Spital

Recomandări privind conduita socială responsabilă în prevenirea răspândirii coronavirus (COVID-19)

Protejați-vă, evitați contactul direct!

  • Evitați zonele aglomerate unde sunteți expuși la contact direct și/sau interacțiune cu un număr mare de persoane, de tipul adunărilor publice, cozi, zone de trafic intens, zone de recreere.
  • Feriți copiii de acele locuri de joacă care presupun atingerea unor suprafețe/obiecte comune de către un număr mare copii.
  • Limitați la maximum orice contact direct cu alte persoane, în afara celor care fac parte din familia restrânsă, prin gesturi cum ar fi: strângerea mâinilor, îmbrățișările, sărutul obrajilor sau al mâinilor, atingerea fețelor cu mâinile.
  • Se recomandă, inclusiv în privința persoanelor împreună cu care locuiți, să NU intrați în contact direct decât după igienizarea mâinilor atunci când reveniți la domiciliu.
  • Evitați atingerea suprafețelor care sunt atinse în mod frecvent și de alte persoane, precum: balustrade, clanțe, mânere, butoane de lift sau de acces.
  • În cazul în care sunteți totuși nevoiți să atingeți aceste suprafețe, protejați-vă folosind șervețele de unică folosință.
  • Păstrați o distanță semnificativă, de 1,5 metri, față de celelalte persoane pe care le întâlniți. În cazul în care vă aflați în transportul în comun încercați să NU stați față în față cu alte persoane.
  • Asigurați-vă, după folosirea transportului în comun, că v-ați igienizat mâinile înainte de a vă atinge fața, nasul sau gura.
  • Folosiți, pe cât posibil, rute sau modalități alternative de transport pentru a evita zonele aglomerate de trafic de persoane. În cazul în care programul vă permite, folosiți intervalele orare cu nivel scăzut de trafic de persoane.
  • În zonele urbane, pentru distanțe mici, se recomandă folosirea modalităților alternative de deplasare, fie cu bicicleta/trotineta electrică, fie mersul pe jos.
  • Respectați cu strictețe regulile de igienă personală recomandate de autorități, pentru a vă proteja atât pe dumneavoastră cât și pe cei apropiați.
  • Spălați-vă pe mâini cu apă și săpun, minimum 20 de secunde, după orice contact cu o suprafață potențial contaminată.
  • Folosiți prosoape de hârtie, de preferat, pentru a vă șterge mâinile.
  • Nu vă atingeți ochii, nasul sau gura cu mâinile neigienizate.
  • Dacă strănutați sau tușiți acoperiți-vă gura și nasul cu un șervețel de unică folosință, pe care aveți grijă să-l aruncați imediat la coșul de gunoi.
  • Dezinfectați frecvent, cu soluție pe bază de alcool sau clor, suprafețele cu care intrați în contact, atât acasă cât și la locul de muncă.
  • Aerisiți de mai multe ori pe zi încăperile în care desfășurați activități.
  • Luați medicamente antivirale sau antibiotice numai la prescripția medicului.
  • NU beți lichide din aceeași sticlă/pahar cu alte persoane și nu folosiți aceleași tacâmuri.
  • NU intrați în contact direct cu persoanele aflate în autoizolare la domiciliu, indiferent dacă prezintă sau nu simptome specifice coronavirus.
  • Pe perioada stării de alertă, masca de protecție trebuie purtată în orice spațiu public închis, spații comerciale, mijloace de transport în comun și la locul de muncă, pe toată durata prezenței în oricare din spațiile închise ale incintei, în conformitate cu condițiile impuse de Ordinul Comun MS-MAI nr. 874/81/2020privind instituirea obligativității purtării măștii de protecție, a triajului epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă.
  • Masca de protecție trebuie să acopere complet nasul și gura persoanei care o poartă.

Programe la care instituția este parte

  • Spitalul respectă Programul Național al pacienților cu demență;

Instituții partenere

  • Laboratoarele medicale Regina Maria;
  • Centrul medical Explora RX;

Informații referitoare la numărul de pacienți tratați pe an

  • În anul 2015 au fost tratați un număr de 119 de pacienți în cadrul Memory Hospital;
  • În anul 2022 au fost tratați un număr de 82 pacienți în cadrul Memory Hospital;

Informații referitoare la numărul de examene paraclinice realizate pe an

  • În anul 2015 s-au efectuat un număr de 1254 de examene paraclinice;
  • În anu 2022 s-au efectuat un număr de 1377 de examene paraclinice;

Informații generale

  • Externarea pacienților se face la cererea aparținătorilor sau în cazuri de ameliorare;

În dotarea spitalului găsim

  •  Concentratoare de oxigen
  •  Ecograf
  •  Defibrilator cu ECG
  •  Aparate de fizioterapie BTL 5810
  •  Termometre
  •  Tensiometre
  •  Ciocan reflex

Plan de management al spitalului Memory Hospital

Pentru descărcarea planului de management, vă rugăm sa faceți click aici

Asociații pentru îngrijiri și asistență post spitalizare

  • Centrul de asistență Medico-Socială Bivolari (Primăria comunei Bivolari, jud. Iași)
  • Unitatea Medico-Sociala Răducăneni (Primăria comunei Răducăneni, jud. Iași)

Programări

  • Telefonic, de luni până vineri în intervalul orar 08:00-20:00
  • La biroul de internări la numărul de telefon 0232 216 161
  • Direct la cabinetul medicilor spitalului, telefon 0232 216 161

Sistem de programare a internărilor pentru bolnavii cronici

Pentru descărcarea procedurii, vă rugăm să faceți click aici

Pentru a solicita o internare pentru dumneavoastră sau un membru al familiei, vă rugăm să completați formularul alăturat.

    DREPTURILE PACIENTULUI

    – Legea nr. 46/2003 –

    Dispoziţii generale

    1. Pacienţii au dreptul la îngrijiri medicale de cea mai înaltă calitate de care societatea dispune, în conformitate cu resursele umane, financiare şi materiale.

    2. Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoană umană, fără nici o discriminare.

    3. Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum şi la modul de a le utiliza.

    4. Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identităţii şi statutului profesional al furnizorilor de servicii de sănătate.

    5. Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor şi obiceiurilor pe care trebuie să le respecte pe durata spitalizării.

    6. Pacientul are dreptul de a fi informat asupra stării sale de sănătate, a intervenţiilor medicale propuse, a riscurilor potenţiale ale fiecărei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuării tratamentului şi nerespectării recomandărilor medicale, precum şi cu privire la date despre diagnostic şi prognostic.

    7. Pacientul are dreptul de a decide dacă mai doreşte să fie informat în cazul în care informaţiile prezentate de către medic i-ar cauza suferinţă.

    8. Informaţiile se aduc la cunoştinţă pacientului într-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; în cazul în care pacientul nu cunoaşte limba română, informaţiile i se aduc la cunoştinţă în limba maternă ori în limba pe care o cunoaşte sau, după caz, se va căuta o altă formă de comunicare.

    9. Pacientul are dreptul de a cere în mod expres să nu fie informat şi de a alege o altă persoană care să fie informată în locul său.

    10. Rudele şi prietenii pacientului pot fi informaţi despre evoluţia investigaţiilor, diagnostic şi tratament, cu acordul pacientului.

    11. Pacientul are dreptul de a cere şi de a obţine o altă opinie medicală.

    12. Pacientul are dreptul să solicite şi să primească, la externare, un rezumat scris al investigaţiilor, diagnosticului, tratamentului şi îngrijirilor acordate pe perioada spitalizării.

    Consimţământul pacientului privind intervenţia medicală

    1. Pacientul are dreptul să refuze sau să oprească o intervenţie medicală asumându-şi, în scris, răspunderea pentru decizia sa; consecinţele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului.

    2. Când pacientul nu îşi poate exprima voinţa, dar este necesară o intervenţie medicală de urgenţă, personalul medical are dreptul să deducă acordul pacientului dintr-o exprimare anterioară a voinţei acestuia.

    3. În cazul în care pacientul necesită o intervenţie medicală de urgenţă, consimţământul reprezentantului legal nu mai este necesar.

    4. În cazul în care se cere consimţământul reprezentantului legal, pacientul trebuie să fie implicat în procesul de luare a deciziei atât cât permite capacitatea lui de înţelegere.

    5. În cazul în care furnizorii de servicii medicale consideră că intervenţia este în interesul pacientului, iar reprezentantul legal refuză să îşi dea consimţământul, decizia este declinată unei comisii de arbitraj de specialitate.

    6. Comisia de arbitraj este constituită din 3 medici pentru pacienţii internaţi în spitale şi din 2 medici pentru pacienţii din ambulator.

    7. Consimţământul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, păstrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul său, în vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord.

    8. Consimţământul pacientului este obligatoriu în cazul participării sale în învăţământul medical clinic şi la cercetarea ştiinţifică. Nu pot fi folosite pentru cercetare ştiinţifică persoanele care nu sunt capabile să îşi exprime voinţa, cu excepţia obţinerii consimţământului de la reprezentantul legal şi dacă cercetarea este făcută şi în interesul pacientului.

    9. Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat într-o unitate medicală fără consimţământul său, cu excepţia cazurilor în care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului şi evitării suspectării unei culpe medicale.

    Dreptul la confidenţialitatea informaţiilor şi viaţa privată a pacientului

    1. Toate informaţiile privind starea pacientului, rezultatele investigaţiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidenţiale chiar şi după decesul acestuia.

    2. Informaţiile cu caracter confidenţial pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul îşi dă consimţământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres.

    3. În cazul în care informaţiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditaţi, implicaţi în tratamentul pacientului, acordarea consimţământului nu mai este obligatorie.

    4. Pacientul are acces la datele medicale personale.

    5. Orice amestec în viaţa privată, familială a pacientului este interzis, cu excepţia cazurilor în care această imixtiune influenţează pozitiv diagnosticul, tratamentul ori îngrijirile acordate şi numai cu consimţământul pacientului.

    6. Sunt considerate excepţii cazurile în care pacientul reprezintă pericol pentru sine sau pentru sănătatea publică.

    Drepturile pacientului în domeniul reproducerii

    1. Dreptul femeii la viaţă prevalează în cazul în care sarcina reprezintă un factor de risc imediat pentru viaţa mamei.

    2. Pacientul are dreptul la informaţii, educaţie şi servicii necesare dezvoltării unei vieţi sexuale normale şi sănătăţii reproducerii, fără nici o discriminare.

    3. Dreptul femeii de a hotărî dacă să aibă sau nu copii este garantat, cu excepţia cazului prevăzut la art. 1

    4. Pacientul, prin serviciile de sănătate, are dreptul să aleagă cele mai sigure metode privind sănătatea reproducerii.

    5. Orice pacient are dreptul la metode de planificare familială eficiente şi lipsite de riscuri.

    Drepturile pacientului la tratament şi îngrijiri medicale

    1. În cazul în care furnizorii sunt obligaţi să recurgă la selectarea pacienţilor pentru anumite tipuri de tratament care sunt disponibile în număr limitat, selectarea se face numai pe baza criteriilor medicale (excepţie: cazurile de urgenţă apărute în situaţii extreme).

    2. Criteriile medicale privind selectarea pacienţilor pentru anumite tipuri de tratament se elaborează de către Ministerul Sănătăţii şi Familiei în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi şi se aduc la cunoştinţa publicului.

    3. Intervenţiile medicale asupra pacientului se pot efectua numai dacă există condiţiile de dotare necesare şi personal acreditat.

    4. Pacientul are dreptul la îngrijiri terminale pentru a putea muri în demnitate.

    5. Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material şi de sfaturi pe tot parcursul îngrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, în măsura posibilităţilor, mediul de îngrijire şi tratament va fi creat cât mai aproape de cel familial.

    6. Pacientul internat are dreptul şi la servicii medicale acordate de către un medic acreditat din afara spitalului.

    7. Personalul medical sau nemedical din unităţile sanitare nu are dreptul să supună pacientul nici unei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta să îl recompenseze altfel decât prevăd reglementările de plată legale din cadrul unităţii respective.

    8. Pacientul poate oferi angajaţilor sau unităţii unde a fost îngrijit plăţi suplimentare sau donaţii, cu respectarea legii.

    9. Pacientul are dreptul la îngrijiri medicale continue până la ameliorarea stării sale de sănătate sau până la vindecare.

    10. Continuitatea îngrijirilor se asigură prin colaborarea şi parteneriatul dintre diferitele unităţi medicale publice şi nepublice, spitaliceşti şi ambulatorii, de specialitate sau de medicină generală, oferite de medici, cadre medii sau de alt personal calificat. După externare pacienţii au dreptul la serviciile comunitare disponibile.

    11. Pacientul are dreptul să beneficieze de asistenţă medicală de urgenţă, de asistenţă stomatologică de urgenţă şi de servicii farmaceutice, în program continuu.

    Obligațiile pacientului

    • Să respecte regulile ce se aplică în spital (Regulamentul intern);
    • Să păstreze ordinea, liniștea și curățenia în spital;
    • Să respecte programul de vizite și de masă precum și circuitele funcționale din spital;
    • Să nu deterioreze bunurile din spital;
    • Să respecte indicațiile terapeutice ale medicului pe perioada internării;
    • Să nu utilizeze consumatori electrici decât cu aprobarea medicilor șefi de secție;
    • Să nu părăsească spitalul;
    • Să păstreze și să predea în bune condiții echipamentul de spital și lenjeria de pat primite pentru șederea în spital;
    • Se interzice complet fumatul în unitatea sanitară, având în vedere prevederile Legii nr. 349/2002 art.3.

    Documente necesare pentru internare

    • Vă reamintim că pentru internare este bine să vă prezentați aducând următoarele documente:
    • Buletinul de identitate/cartea de identitate
    • Cardul de sănătate
    • Biletul de trimitere de la medicul de familie/medicul specialist
    • Talon de pensie (pentru pensionari)
    • Eventuale documente medicale anterioare
    • Copii ale scrisorilor medicale/bilete de externare pentru alte boli ale pacientului
    • Copii ale scrisorilor medicale/bilete de externare pentru diagnosticul de demență
    • Copii ale investigațiilor efectuate

    Condiții la externarea pacientului

    • Pacientul / aparținătorul va fi anunțat cu minim 48 de ore cu privire la data externării
    • Pacientul trebuie sa prezinte cardul de asigurat de sănătate eliberat de CNAS

    Documentele care sunt înmânate pacientului la externare

    • I se eliberează de către medicul curant scrisoare medicală/bilet de ieșire adresată medicului de familie sau medicul de specialitate din ambulatoriu, care va conține, după caz, evaluarea stării de sănătate a pacientului la momentul externării, indicațiile de tratament și supraveghere terapeutică pentru următoarea perioadă (determinată conform diagnosticului);
    • Recomandări privind regimul igieno-dietetic de urmat;
    • Recomandări privind un stil de viață sănătos;
    • Rețete compensate/gratuite dacă persoana este asigurată și dacă a primit aprobarea CJAS privind prescrierea respectivelor medicamente;
    • I se recomandă îngrijire medicală la domiciliu (dacă este cazul).

    Situația externării

    • Externat (vindecat, ameliorat, agravat, staționar, decedat)
    • La cerere, transfer
    • În cazul externării la cererea pacientului acesta va solicita în scris acest lucru, menționând că solicită externarea contrar avizului medical.

    Structura aprobată a spitalului de către Ministerul Sănătății

    Pentru a descărca structura spitalului faceți click aici

    Codul de conduită etică a personalului

    Pentru a descărca codul de conduită etică a personalului faceți click aici

    Regulament privind conduita pacienților internați

    Pentru a descărca codul de conduită etică a pacienților internați faceți click aici

    Chestionar evaluare pacienți

    Pentru a descărca chestionarul de satisfacție faceți click aici